Náš tým - pobočka Louny

 
Vedení pobočky 

Hanka Pensk 2Mgr. Hana Pšenská
zajišťuje organizaci a chod školy, jednání s rodiči, řízení pedagogického týmu na pobočce v Lounech.

„Myslela jsem, že školství je pro mě navždy uzavřená kapitola... než mě vyhledala Jana Udatná a nabídla mi skvělou příležitost, jak uplatnit vše, co jsem se v životě naučila - organizovat, zajišťovat, řešit problémy. Montessori pedagogiku objevuji  "v běhu". A znovu a znovu jsem okouzlená. Vidím dennodenně skvělou práci mých kolegů, vidím, jak děti prospívají a jak jim to svědčí. To mě naplňuje radostí a jistotou, že jsem se rozhodla správně. Mám hezký život plný muziky, přátel a cestování, tři krásné dcery, pejska Kaštánka a dvě kočky."

Hana vystudovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem, obor český a německý jazyk pro 2. a 3. stupeň. Učila několik let na gymnáziu v Žatci. Pracovala jako překladatelka a tlumočnice a v posledních deseti letech jako asistentka ředitele. Absolvovala základní informační Montessori kurz.

 
 
Mateřská školka  

alena rejhovaBc. Alena Rejhová
vedoucí učitelka v MŠ.

„Jsem maminkou dvou úžasných dětí Elišky a Vítka. Společně se staráme o naši fenku Belinku a žijeme v rodinném domě se zahrádkou v Lounech. Od malička jsem byla vedena k přírodě a právě v ní nacházím odpočinek a balzám na duši v dnešní uspěchané době. Mám ráda horskou turistiku, sport, knihy, hudbu a tanec."

Alena vystudovala Univerzitu J. E. Purkyně v Ústí nad Labem obor učitelství pro mateřské školy. K Montessori pedagogice se dostala při studiu, zajímala  se o alternativní školy a psala bakalářskou práci o lesních školkách, které také čerpají z Montessori pedagogiky. Tři roky pracovala v běžné mateřské škole. Absolvovala Diplomový kurz pro práci s dětmi v předškolním věku v Montessori ČR. 


Veronika JetenskaMgr. Veronika Jetenská

pracuje jako asistentka pedagoga v MŠ.

"Vyrostla jsem v domku u lesa. Ráda jsem se starala o naše zvířátka a plný pokoj rostlinek. Měli jsme kočku, myšky, psa, papouška, králíky a u babičky slepice. Se starším synkem sdílím lásku ke všemu maličkému, co se hýbe a k přírodě jako takové. Odchovali jsme několik bělásků, bource morušového, jednu můru, staráme se o africké šneky, drápatku, rybičky a krevetky a občas si vezmeme na návštěvu slimáka, housenku nebo jiného milého hosta. Fascinuje mě, s jakým zaujetím děti dokáží pozorovat svět kolem sebe. Život s dětmi je krásný, učí nás žít přítomným okamžikem, zaměřit se na to, co je opravdu důležité a co nás baví. Práce s dětmi je pro mě smysluplná a když je člověk obklopen stejně naladěnými kolegy, pak je práce radostí." 

Verča vystudovala přírodovědu na Univerzitě Karlově. Prošla kurzem Respektovat a být respektován. Absolvovala kurz Chůva pro děti od narození do 7 let. Má diplomový kurz Montessori pedagogiky pro děti 3 - 6 let.

Veronika Laurichov Veronika Laurichová

pracuje jako pedagog a "native speaker" v mateřské škole

"Montessori pedagogika mi dává smysl. Je to do detailu propracovaný, ucelený systém s jasným řádem a srozumitelnými pravidly. Zdánlivě všední aktivity mají hlubší přesah a vyšší cíl. I propojení s přírodou, její zakomponování a respekt do celku je mi velmi blízký.Odkaz Marie Montessori je velký. O to větší je radost, když vidíte, jak funguje skupina věkově smíšených dětí v akci, momenty soustředění, objevení, dokázání, laskavosti, propojení..

Mám ráda vesnický život a s ním spojené práce. Ráda se kochám, jak všechno roste, a pak zase vadne. Obdivuji moudrost přírody."

Život mě po maturitě zavál do Anglie. Tato zkušenost je navždy vryta v mém srdci. Po návratu jsem studovala mezinárodní metodologický kurz CELTA (jak učit angličtinu jako druhý jazyk) a od té doby je má pozornost nasměrovaná k dětem. V roce 2015 jsem založila kurzy Aj pro rodiče a děti od 1 roku, které stále vedu.  Baví mně hledat cesty a nové možnosti, jak angličtinu předávat s radostí, bez velkého úsilí a jak zapálit celoživotní oheň a nadšení pro cokoliv.

 

Pavla Makariusovámakariusovanyní na mateřské dovolené pracovala jako asistent pedagoga v mateřské škole.

„Jsem maminkou pětileté Emičky, která mi pomohla k velké změně v mém životě. Po jejím narození mě začala zajímat alternativní výchova, jiná výchova než, ve které jsem byla vychována. Zajímám se o vztahy a pracuji na tom, abych si vybudovala krásný, harmonický vztah plný respektu, lásky a úcty nejen s dětmi, ale především sama se sebou, s partnerem i ostatními. Myslím si, že už je čas změnit zastaralé školství a podpořit děti v tom, aby z nich vyrostly šťastné, zdravé, láskyplné, respektující a sebevědomé děti, které vědí, co chtějí.

Bydlíme v rodinném domečku se zahradou, která je zároveň i mým koníčkem. Další mé koníčky jsou čtení, procházky, zdravé vaření, jóga, jízda na kole, turistika, bruslení, tenis. Ráda se sebevzdělávám a jsem otevřená novým věcem a příležitostem.“

Pavla vystudovala Obchodní akademii v Lounech, absolvovala kurz Chůvy pro děti do zahájení povinné školní docházky a zamilovala se do Montessori vzdělání, kde byla na praxi. Prošla kurzem Respektovat a být respektován a je absolventkou Diplomového Montessori kurzu pro práci s dětmi v předškolním věku v Montessori ČR.

bara kvapilovaBarbora Kvapilová
nyní na mateřské dovolené  - pracovala jako pedagog a „native speaker“ v MŠ a současně a učitelka angličtiny v prvním trojročí ZŠ. 

„Po studiu na gymnáziu jsem cítila, že mě mé srdce táhne k angličtině, cestování a dětskému světu. Rozhodla jsem se, že má cesta půjde tímto směrem. Po studiu angličtiny, předškolní pedagogiky a několikaletém působení v anglické mateřské škole, jsem vycestovala do Indonésie jako učitel angličtiny v tamních školách. Nyní cítím, že tím správným směrem je Montessori pedagogika, s kterou plně souzním a ztotožňuji se s jejími principy. Jsem vděčná, že mohu být dětem průvodcem na jejich cestě dětstvím, který jim poskytuje vhodné podněty, tak aby z nich mohli vyrůst nezávislé, sebevědomé a ohleduplné bytosti v souladu se sebou i se svým okolím."

Bára odmaturovala na gymnáziu a poté na Střední pedagogické škole se zaměřením na předškolní a mimoškolní pedagogiku. Má Cambridge Exam z Institutu jazykového vzdělávání. Tři roky pracovala jako pedagog v anglické mateřské škole v Praze. Dva roky strávila v Indonésii jako učitelka ve školce, lektorka angličtiny a jako koordinátorka dobrovolníků.

 
 I. trojročí
 

katka kantov2Bc. Kateřina Kantová
pracuje jako pedagog v prvním trojročí. Zaměřuje se ráda na přírodní vědy.

“Baví mě společně s dětmi objevovat a předávat krásy světa, hlavně ty přírodní. Původně jsem chtěla svá studia směřovat na logopedii a surdopedii, což jsem si splnila nakonec studiem Speciální pedagogiky, kde jsem našla od všeho kousek. Téměr 15 let jsem se věnovala latinskoamerickým a standardním tancům a pohyb je dodnes mou srdcovou záležitostí. Dává mi velký smysl propojit pohyb a učení, aby tělo i hlava fungovaly v harmonii."

Káča vystudovala obor Speciální pedagogika – vychovatelství na Univerzitě J. A. Komenského v Praze. Magisterský obor nyní dokončuje na Dolnoslezské univerzitě ve Wroclawi, kde se zaměřila na studium předškolní pedagogiky a učitelství prvního stupně pro základní školy. Je absloventkou Diplomového kurzu pro práci s dětmi 6-12 let ve společnosti Montessori ČR.

Sandra Sukov 2Bc. Sandra Suková 
pracuje jako pedagog v prvním trojročí. 

"Pracovat s dětmi mě moc baví. Vím, že jsou to citlivé duše, které potřebují vlídný přístup, aby z nich mohly vyrůst svobodné a sebevědomé bytosti. Jsem šťastná, že ten jejich růst mohu sledovat a každý jejich úspěch a pokrok mě jednoduše dojímá, protože jim ho z celého srdce moc přeji. Ráda se procházím na čerstvém vzduchu, nasávám slunce a přírodu. Zajímá mě kultura všeho druhu, s chutí si zajdu na výstavu do galerie, na divadelní představení, jazzový koncert. Často něco dobrého kuchtím a jezdím po výletech se svými třemi dětmi." 

Sandra vystudovala na Západočeské univerzitě v Plzni obor Francouzský jazyk se zaměřením na vzdělávání.  Absolvovala základní informační Montessori kurz. 

Veronika BrethováVeronika Bretov
pracuje jako asistentka pedagoga v prvním trojročí.

"Práce v Montessori škole je velmi inspirující a dává mi opravdu smysl. Nejvíce oceňuji klidné, respektující prostředí a celkový přístup k dětem. S manželem, synem a dcerou bydlíme v naší chaloupce se zahradou. Společnost nám dělají dvě kočky, pes a morče. Ráda chodím načerpat energii do přírody - ideálně na nějaký kopec. Baví mě hudba, tanec, pěstování bylinek a zeleniny, vůně květin, pečení dezertů a adrenalin."

Berry vystudovala VOŠ, obor asistent pedagoga ve školství. Absolvovala základní informační Montessori kurz.

 
 
II. trojročí
 

novotna malaIng. Miroslava Novotná
pedagog a zástupce ředitele pro pedagogickou činnost pro pobočku Louny.

Jsem maminkou dvou dcer, během rodičovské dovolené jsem došla k závěru, že ideální způsob vzdělání pro mé děti, ale i pro mne jako pedagoga je metoda Marie Montessori. Líbí se mi důraz na samostatnost a osobní zodpovědnost za vzdělání. Je mi velkou ctí mít možnost zavádět tuto metodu ve svém rodném městě. Učitelkou jsem chtěla být od mládí a toto povolání mi činí velkou radost. Mám ráda procházky přírodou a chůzi obecně – s oblibou říkám, že jsem chodec a snažím se přepravovat hlavně chůzí. Snažím se o zdravý životní styl a minimalizaci odpadu z naší domácnosti. Ve volném čase se ráda věnuji všemožným ručním pracím především šití, mám ráda hudbu – od dětství hraji na akordeon, ze sportu mě nejvíc oslovuje jízda na kole a jóga. V poslední době jsme si s manželem oblíbili chalupaření v malé vísce nedaleko Loun, kde s dětmi trošku zahradničíme a trávíme čas hlavně venku.“

Miru vystudovala Elektrotechnickou fakultu na ČVUT a pedagogické minimum na MÚVS. Má učitelské zkušenosti s dětmi na 1., 2. i 3. stupni, vyzkoušela si i vedení dospělých v rámci volnočasových aktivit. Absolvovala řadu výtvarných kurzů a seminářů s Montessori tématikou. Je absolventkou Diplomového kurzu Montessori pro práci s dětmi 6-12 let v Montessori ČR.

veronika 2Mgr. Veronika Kučerová

pracuje jako pedagog. Její parketou je hlavně čeština a tvůrčí psaní.

"Mám dvě děti, obří zahradu, špajz plný marmelád a na nočním stolku věčně rozečtené aspoň dvě knížky. Mou profesí i největším koníčkem je psaní; znát mě můžete jako autorku blogu a  knížek "Sláma v botách". Když neťukám do klávesnice, ráda běhám, hrabu se v hlíně a věnuju se aromaterapii. Jsem moc zvědavá, jaké nezapomenutelné příběhy napíšeme s dětmi ve škole."

Veronika vystudovala Filozofickou fakultu Unverzity Karlovy, obory Český jazyk a literatura a Učitelství pro střední školy. Ve letech 2016 - 2017 absolvovala cyklus seminářů o Montessori pedagogice, vedený lektorkou z Montessori ČR, působila v maminkovském Montessori klubíku. Diplomový Montessori kurzu pro práci s dětmi 6-12 let dokončí v roce 2022. 

Martin CharvtMgr. Martin Charvát 

pracuje jako pedagog ve druhém trojročí. Vyučuje dějepis, zeměpis, pracovní výchovu a sport.

"Baví mě, když práce dává smysl a člověk může něco budovat. Mou hlavní zálibou je lední hokej, kde působím jako hráč i jako trenér. Proto jsem se rozhodl nejprve pro trénování, a následně pro učení. Po dokončení pedagogické fakulty jsem učil na běžné základní škole, okolnosti přede mě postavily možnost učit na Montessori škole. Díky svému novému působišti objevuji nový svět, ve kterém může být učení podáváno zábavnou a praktickou formou."

Martin se vyučil zámečníkem. Udělal si maturitu ze strojírenství. Poté vystudoval magisterský obor tělesná výchova a historie se zaměřením na vzdělání na Univerzitě J. E. Purkyně v Ústí nad Labem. Absolvoval základní informační Montessori kurz.

 

III. trojročí

veronika 2

Ing. Zdeňka Parýzková
pracuje jako pedagog v třetím trojročí 

"Celý můj život provází velká láska k přírodě, v níž velmi ráda pobývám. Žiji obklopena milující rodinou, domácími zvířaty, v krásné zahradě. S láskou včelařím přírodě blízkým způsobem, spřádám ovčí vlnu, peču, vařím, tvořím…"

"Velkou část mé pracovní historie tvoří práce s dětmi. Vím, že jsou to ony, které budou tvořit náš svět. Pevně věřím tomu, že úkolem a velkou výzvou pro nás dospělé je vytvořit našim dětem takové podmínky a prostředí, v nichž dokážou poznat samy sebe a  vzpomenout si na spojení se Zemí, které přirozeně vnímali naši předkové. Posílit vědomí sebe sama, věřit si a být si samy sebou jisté. Protože Montessori vzdělávání toto vše nejen umožňuje, ale také silně podporuje, je mi velkým potěšením být součástí této školy."

Vystudovala jsem lesnickou fakultu ČZU v Praze - obor lesní inženýrství, doplnila dálkovým pedagogickým studiem na UJEP v Ústí nad Labem a navázala ještě dálkovým studiem zahradní a krajinné tvorby na VOŠZa v Mělníku. Absolvovala základní informativní Montessori kurz. Pracovala jsem jako středoškolskolská učitelka odborných předmětů, vedoucí ekocentra Dymnivka, učitelka přírodopisu na základní škole, jako odborný rada ve státní ochraně přírody. 

 

Asistence ve výuce a odpolední program

 

 adela sabatova 2Adéla Šabatová
je volnočasovou pedagožkou a také asistentkou pedagoga.

Touha pracovat s lidmi a pro lidi mě dovedla až sem. Ve škole se nejvíc věnuji odpolednímu programu dětí z prvního trojročí a výtvarným aktivitám. Školou a komunitním životem žije celá naše pětičlená rodina, včetně agamáka Ludvíka, který se stal asistentem v družině :) Mojí největší vášní je šití a umění. Klid a rovnováhu nacházím při plavání a józe."

Pedagogické vzdělání si Adéla doplnila na VOŠ JABOK kvalifikačním kurzem Asistent pedagoga a volnočasová pedagogika. Pracovala v ZŠ Panenský Týnec s dětmi se speciálními potřebami a ve školní družině. Absolvovala cyklus seminářů o Montessori pedagogice a Montessori kurz 6 - 12 let pro asistenty pedagoga. Montessori kurz pro práci s dětmi 3 - 6 let dokončí v listopadu 2022.

 

 

Provozní zaměstnanci 

Marcela pecinovMarcela Špeciánová

je provozní pracovnice, má v kompetenci pořádek a čistotu ve škole a vede výdejnu obědů. 

"Jsem zasloužilá matka dvou dospělých dcer. S přítelem, který bude zanedlouho mým manželem, jsme si pořídili na venkově domeček se stodolou a velkou zahradou, na které ráda úřaduji. Miluji bylinky a vše kolem nich…západ slunce a jarní deštík. Do lounské Montessori školy jsem se dostala díky Haničce a jsem jí za to moc vděčná, protože tady je radost pracovat. Poznávám to, co jsem dříve neznala."

 

 

 

Jana BoudovJana Boudová

je provozní pracovnice v mateřské škole, vypomáhá v případě potřeby jako asistentka pedagoga.

"Vždy mě zajímaly alternativní způsoby, ať to byla kineziologie nebo homeopatie. Když mi přišla nabídka pracovat v Montessori školce, nadšeně jsem ji přijala. Rada se učím a poznávám nové věci. Proto s láskou a respektem objevují pro mě nový, jiný způsob výuky, který je fascinující a zároveň tak přirozený. Jsem potěšena že toho mužů být součástí."