Náš tým

 Vedení školy
.
jana

 Mgr. Jana Udatná 

je zakladatelka a výkonná ředitelka školy. Zajišťuje organizaci a chod školy, jednání s rodiči, řízení pedagogického týmu.

„Mít svoji školu byl můj sen – teď si ho naplňuji, baví mě to a těším se na další růst a rozvoj naší školy. Věřím, že učení v naší škole bude děti bavit a budou do školy chodit rády. Mám ráda život na vesnici a své kočky, dávám přednost létu před zimou. Mám dospělou už samostatnou dceru.“

Jana vystudovala fakultu tělesné výchovy a sportu se zaměřením na práci s dětmi se speciálními potřebami. Montessori tréninkem prošla v roce 2000 a používala Montessori pedagogiku při práci s dětmi s kombinovaným postižením. Má pedagogické zkušenosti v práci s dětmi od mateřské školy po střední vzdělávání. Pracovala jako manažer při organizaci vzdělávání pedagogů v programech dalšího vzdělávání pro společnosti Aisis, Člověk v tísni a Montessori ČR. Za Montessori ČR je zástupcem v asociaci SKAV. Od března 2018 je v tréninkové skupině Montessori terapie mnichovské pedagožky Lore Anderlik.   

  

kamila2Mgr. Kamila Randáková

je zakladatelka a zástupce ředitelky školy. Podílí se na organizaci a chodu školy, pečuje o připravené prostředí, je metodikem pedagogické práci podle Montessori programu.

„Před dvěma desítkami let jsem byla u zrodu Montessori školky a školy v Kladně – teď s nadšením buduji novou Montessori školu a vše od začátku. Své rodině děkuji za podporu po celé roky, kdy se věnuji Montessori programu v ČR. Mám velkou rodinu – se dvěma velkými dětmi a jejich partnery a nemladší dcerkou, která je spokojená v naší škole. Baví mě naše zahrada u lesa – sázení a sklízení, ráda čtu knížky, jezdím autem, poslouchám rádio a něco tvořím.“

Kamila studovala pedagogickou fakultu a výchovné poradenství, program práce s dětmi s SPU a osobnostní výchovy pro ZŠ. Má praxi v práci s dětmi v MŠ, na 1. a 2. stupni ZŠ. Od r. 1997 prošla několika Montessori tréninky pro práci s dětmi od předškolního po starší školní věk a dalším vzděláváním v oblasti Montessori pedagogiky. Pracovala jako metodik v různých vzdělávacích programech. V ČR vytváří jazykový materiál pro Montessori školky a školy, je členem organizačního týmu a lektorkou společnosti Montessori ČR.

.
.
Pedagogický tým ZŠ Slaný
.

PA110826Mgr. Andrea Martínková  

pracuje ve škole jako pedagog, vede práci s dětmi se speciálními potřebami, zajímá jí a baví výuka matematiky. Má stále spoustu nápadů, co všechno bychom mohli ve škole i mimo školu pro děti připravit a podnikat.  

„Mám tři děti a jsem ráda, že se mohou vzdělávat v Montessori školce a škole. Ráda cestuji, chovám domácí zvířata, relaxuji při zahradničení.“

Andrea vystudovala obor Speciální pedagogika – učitelství 1. stupně. Má učitelské zkušenosti s dětmi na 1. stupni a v práci s dětmi v lesní školce. V roce 2018 ukončila Diplomový kurz Montessori pro práci s dětmi 6 – 12 let v Montessori ČR. Od března 2018 je v tréninkové skupině Montessori terapie mnichovské pedagožky Lore Anderlik.     

 

PA110848Mgr. Nina Herinková

pracuje ve škole jako pedagog; pomáhá také dětem se speciálními vzdělávacími potřebami v jejich individuálním procesu učení. Zajímají ji moderní metody výuky, ráda s dětmi objevuje nové informace a podporuje jejich přirozenou zvídavost.

„Mám tři děti, nejmenší se vzdělává v Montessori školce, která mu umožňuje přirozený rozvoj jeho osobnosti. Mojí radostí je péče o rodinu a zvířata. Mám ráda přírodu, práci na zahrádce a dlouhé procházky. Děti jsou pro mě partnery, kteří mě dennodenně inspirují.“

Nina vystudovala obor speciální pedagogika a v roce 2019 ukončila studium na zahraniční univerzitě ve Wrocławi. Má učitelské zkušenosti s dětmi na 1. i 2. stupni základní školy v tradičním i alternativním školství. Absolvovala kurz respektující komunikace a řadu jiných kurzů v rámci dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků, v roce 2017 vstoupila také do Montessori vzdělávání.

 

  PA110807Bc. Adéla Skleničková 

pracuje ve škole jako pedagog. Baví jí kreativní výtvarná tvorba a radost dětí, když jim své nápady předává.

„Díky synovi Tadeáškovi mi došlo, že nechci strávit život v kanceláři. Proto jsem se už při mateřské dovolené rozhodla dále studovat a změnit své profesní zaměření – z ekonomického na pedagogické. A myslím, že jsem našla ten správný směr, kterým chci jít. Realizuji se v malbě, především v práci s grafickými barvami a velkými formáty. Ráda cestuji, lezu po horách a jezdím na kole. Můj syn a partner jsou pro mě vším."

Adéla vystudovala bakalářský obor Vychovatelství – Pedagogika volného času na Univerzitě Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem. V tomto oboru má několikaletou praxi na běžné základní škole. V současné době studuje magisterský obor Učitelství pro I. stupeň ZŠ. S Montessori pedagogikou se seznámila prostřednictvím informativního kurzu a dalších dílčích kurzů.

 PA110790Jana Beránková

pracuje ve škole jako asistentka pedagoga s dětmi se speciálními potřebami. Pomáhá s přípravou učebního a tvořivého prostředí ve škole.

„Mám dvě děti – dospělého syna a šikovnou dceru v naší nové škole. Mám ráda lidi a život; zajímá mě hudba, umění a cestování. Cením si toho, že mohu být součástí týmu, který buduje novou Montessori školu."

Jana absolvovala akreditovaný kurz pro práci asistenta handicapovaných osob, dále se vzdělávala na Pražské vysoké škole psychosociálních studií a VOŠ sociálně pedagogické a teologické. Ve studiích pokračuje na UK – bakalářským programem pro sociální práci a teologii. Má různorodé pracovní zkušenosti, v posledních letech pomáhá lidem jako sociální pracovnice, dobrovolnice v programu pomoci romským dětem a terénní pečovatelka v rámci služby domácí péče pro seniory. S Montessori pedagogikou se seznámila na Informačním kurzu v Montessori ČR.   

 lenkavalentovaBc. Lenka Valentová

ve škole učí anglický a francouzský jazyk. V tomto rámci také pečuje o připravené prostředí.

„Jsem maminkou dvou dětí, které se snažím od mala vést k samostatnosti a respektu. Spolu s manželem působím v autorské kapele Potokap jako zpěvačka a skladatelka. Velmi ráda s rodinou sportuji, několik let se zabývám přirozenou a přírodní výživou, s láskou zahradničím, miluji literaturu a naše báječné přátele. Protože ve svém životě potřebuji dělat smysluplnou a tvůrčí práci a s Montessori pedagogikou souznívám, ráda jsem se stala součástí. Jsem vděčná za možnosti, které celé naší rodině přináší slánská Montessori školka a škola."

V rámci bakalářských studií na Filozofické fakultě Univerzity Karlovy vystudovala bakaláře na Francouzské filologii, v průběhu studií se věnovala také angličtině, španělštině a latině. Nyní studuje rovněž na Filozofické Fakultě obor Pedagogika v navazujícím magisterském programu. Má praktikantské zkušenosti s dětmi z letních dětských táborů a průvodcovské zážitky s dětmi z komunitní lesní školky, krátce působila i jako asistentka pedagoga. V roce 2018 absolvovala Montessori seminář „Hudba a linie” a "Angličtina podle Montessori", v oblasti Montessori pedagogiky se dále vzdělává formou seminářů a náslechů, z nichž čerpá i ve své diplomové práci týkající se Montessori pedagogiky.

.

Mateřská škola Slaný
.
sarka

Ing. Šárka Rubešová

je zakladatelka a organizátorka mateřské školy. Zajišťuje provoz školky, komunikuje s rodiči a veřejností, v programu školky pracuje jako pedagog a lektor.

„Jsem máma dvou báječných dětí Anežky a Kuby. Pocházím z Orlických hor a nyní bydlím kousek od Slaného. Mám ráda pohyb, ráda čtu, zahradničím, cestuji a starám se o pohodu domova. Montessori pedagogika mě zajímala již před narozením syna a je mi velmi blízká. Vidím, jak dětem napomáhá, osvobozuje je, a přitom jim dává velkou míru zodpovědnosti. Poskytuje jim vnitřní klid a soustředěnost na práci.“

Šárka studovala marketing a management a má bývalé pracovní zkušenosti v tomto oboru.  S narozením dětí se začala zajímat o jejich vzdělávání, úplně změnila své zaměstnání –  vystudovala střední pedagogickou školu a  Diplomový kurz Montessori pro práci s dětmi v předškolním věku v Montessori ČR. Absolvovala několik náslechů v zahraničních mateřských školách.

katka1

 Mgr. Kateřina Hábová

pracuje v mateřské škole jako asistent pedagoga, pomáhá budovat připravené prostředí, ráda s dětmi pracuje v kuchyňce a s výtvarnými aktivitami, pravidelně dělá venkovní program.

„Jsem maminkou tří úžasných dětí, které se snažím vychovávat nedirektivní a respektující výchovou. K Montessori pedagogice jsem se dostala po narození svého nejstaršího dítěte, které má Williamsův syndrom. Díky tomuto přístupu jsme dokázali udělat ohromné pokroky. Mám ráda cestování, přírodu, knihy, vaření a jízdu na koloběžce. Mým oblíbeným citátem, který mi pomáhá nebránit dětem v rozvoji jejich potenciálu je: "Kýmkoli budeš, nic mne nezklame, nemám žádné představy o tom, jaký bys měl být či co bys měl dělat. Netoužím po žádných představách o tobě, chci tě pouze poznávat. Nikdy mě nemůžeš zklamat." (Marry Haskell).“

Katka získala vzdělání v oboru sociální pedagogiky na Univerzitě v Hradci Králové. Má pracovní zkušenosti v sociální oblasti a pomoci lidem v nepříznivé životní situaci. Vystudovala Diplomový kurz Montessori pro práci s dětmi v předškolním věku v Montessori ČR. Absolvovala náslech v zahraniční mateřské škole.

.

Montessori ZŠ a Montessori klub - pobočka Louny
.

psenskaMgr. Hana Pšenská

zajišťuje organizaci a chod školy, jednání s rodiči, řízení pedagogického týmu na pobočce v Lounech.

"Myslela jsem, že školství je pro mě navždy uzavřená kapitola... než mě vyhledala Jana Udatná a nabídla mi skvělou příležitost, jak uplatnit vše, co jsem se v životě naučila - organizovat, zajišťovat, řešit problémy. Montessori pedagogiku objevuji  "v běhu". A znovu a znovu jsem okouzlena. Vidím dennodenně skvělou práci mých učitelek, vidím, jak děti prospívají a jak jim to svědčí. To mě naplňuje radostí a jistotou, že jsem se rozhodla správně. Mám hezký život plný muziky, přátel a cestování, tři krásné dcery, přítele, který mi pomáhá, pejska Kaštánka a tři kočky."

Hana vystudovala Pedagogickou fakultu v Ústí nad Labem, obor český a německý jazyk pro 2. a 3. stupeň. Učila několik let na gymnáziu v Žatci. Pracovala jako překladatelka a tlumočnice a v posledních deseti letech jako asistentka ředitele. Absolvovala základní informační Montessori kurz.

novotna malaIng. Miroslava Novotná

pracuje v lounské pobočce jako pedagog ZŠ.

Jsem maminkou dvou dcer, během rodičovské dovolené jsem došla k závěru, že ideální způsob vzdělání pro mé děti, ale i pro mne jako pedagoga je metoda Marie Montessori. Líbí se mi důraz na samostatnost a osobní zodpovědnost za vzdělání. Je mi velkou ctí mít možnost zavádět tuto metodu ve svém rodném městě. Učitelkou jsem chtěla být od mládí a toto povolání mi činí velkou radost.

  Mám ráda procházky přírodou a chůzi obecně – s oblibou říkám, že jsem chodec a snažím se přepravovat hlavně chůzí. Snažím se o zdravý životní styl a minimalizaci odpadu z naší domácnosti. Ve volném čase se ráda věnuji všemožným ručním pracím především šití, mám ráda hudbu – od dětství hraji na akordeon, ze sportu mě nejvíc oslovuje jízda na kole a jóga. V poslední době jsme si s manželem oblíbili chalupaření v malé vísce nedaleko Loun, kde s dětmi trošku zahradničíme a trávíme čas hlavně venku.“

Miru vystudovala Elektrotechnickou fakultu na ČVUT a pedagogické minimum na MÚVS. Má učitelské zkušenosti s dětmi na 1., 2. i 3. stupni, vyzkoušela si i vedení dospělých v rámci volnočasových aktivit. Absolvovala řadu výtvarných kurzů a seminářů s Montessori tématikou. V roce 2018 nastoupila do Diplomového kurzu Montessori pro práci s dětmi 6-12 let v Montessori ČR.

drapalova malaBc. Michaela Drápalová

pracuje v lounské pobočce jako asistent pedagoga ZŠ.

Zajímá mne spousta věcí – především příroda, výtvarné umění, divadlo, historie… Společně s manželem žijeme v Lounech a vychováme dvě dcery. Bydlíme v panelákovém bytě, což nám nebrání mít doma menší zoologickou zahradu

Míša vystudovala ČZU v Praze obor rostlinná produkce. K Montessori pedagogice se dostala přes homeopatii, kterou studovala na ČŠKH v Praze. Absolvovala řadu seminářů z oblasti Montessori pedagogiky. Před mateřskou dovolenou rok učila odborné předměty na SŠZE v Žatci, půl roku jsem pracovala jako asistent terapeuta u dětí s PAS od dubna 2017 byla asistentkou pedagoga na ZŠ Přemyslovců v Lounech.

 

 

alena rejhovaBc. Alena Rejhová

pracuje v lounské pobočce jako pedagog v ředškolním klubu.

„Jsem maminkou dvou úžasných dětí Elišky a Vítka. Společně se staráme o naši fenku Belinku a žijeme v rodinném domě se zahrádkou v Lounech. Od malička jsem byla vedena k přírodě a právě v ní nacházím odpočinek a balzám na duši v dnešní uspěchané době. Mám ráda horskou turistiku, sport, knihy, hudbu a tanec."

Alena vystudovala Univerzitu J. E. Purkyně v Ústí nad Labem obor učitelství pro mateřské školy. K Montessori pedagogice se dostala při studiu, zajímala  se o alternativní školy a psala bakalářskou práci o lesních školkách, které také čerpají z Montessori pedagogiky. Tři roky pracovala v běžné mateřské škole, nyní studuje Diplomový kurz pro práci s dětmi v předškolním věku v Montessori ČR.“

 

 .

novakovaBc. Adéla Nováková

pracuje jako pedagog v předškolním klubu.

„Na Montessori pedagogice se mi líbí především její pestrost, ale také řád a pravidla, která pomáhají dětem i dospělým se cítit bezpečně a dobře. Žiji na malé vsi s manželem Petrem, kočkou Rozinkou, fenkou Marlí , 23 slepicemi - všichni Pepa - a blízkými přáteli. Trochu zahradničím, ráda se směju, plavu, čtu knížky, šiju na stroji, vymýšlím spontánní rýmovačky a moc si přeji rozvinout i hudební vlohy, třeba zpěv nebo bubínky.“

Profesně je Adéla někde na rozmezí ekologa a pedagoga – vystudovala skvělou střední školu Scholu Humanitas, díky které se zamilovala do přírody.  Poté vystudovala UJEPu v oboru Sociálně - pedagogická asistence a zakončila vše ještě ročním maturitním studiem Učitelství pro MŠ. Jako pedagog působila ve speciálním i základním školství.

Požadavky na pedagogy

  • pedagogická kvalifikace podle zákona o pedagogických pracovnících a platné legislativy
  • zájem o práci s dětmi podle principů pedagogického systému Montessori a vzdělávání v tomto systému práce dětmi
  • zaujetí pro práci a spolupráci s dětmi
  • ochota pro vzájemnou týmovou spolupráci
  • etika a zodpovědnost, tvořivost, chuť uplatnit své osobní přednosti
  • snaha o další osobní seberozvoj, vzdělávání a osobní růst pro kvalitní pedagogickou práci