Připravit navazující vzdělávací systém:
- pro děti od 3 do 6 let mateřskou školu
- pro děti školou povinné základní školu od 1. do 9. ročníku ve věkově smíšených třídách
- v budoucnosti bychom chtěli rozšířit nabídku o práci s dětmi do tří let
Připravit školu, která využívá přirozenou potřebu „učit se společně“:
- pro děti, protože společné učení je jejich přirozenost
- pro mladší děti, které se snadno učí od svých starších kamarádů
- pro starší děti, které se mnohému naučí, když mohou být vzory a pomocníky svých mladších kamarádů
- pro dospělé, kteří se společně učí pomáhat všem dětem k samostatnosti
- pro malé, velké i dospělé, protože společné učení pomáhá všem
Připravit školu, která má hodnoty:
- samostatnost v jednání a myšlení
- snahu domluvit se s druhými a vyjádřit své myšlenky s respektem a v míru
- dovednost umět si plánovat a rozhodovat, co chci dělat
- umění věnovat se tomu, co mi přináší radost a uspokojení
- učení s osobním nasazením podle svých možností
- vlastní zodpovědnost za své učení pro život
- zodpovědnost za své činy a chování vůči druhým lidem a okolnímu světu
Připravit školu, kde se pracuje podle pedagogického systému Montessori, protože:
- ho považujeme za moderní a nadčasový
- nabízí inkluzívní prostředí, a tedy možnost pro každé dítě
- vede děti k přirozenému učení, objevování a budování vlastní sebejistoty
- má připraven ucelený výchovný a vzdělávací program pro vedení dítěte od narození do jeho dospívání
- staví na vědeckém přístupu k poznání dítěte a jeho vzdělávání
- učitelé a rodiče spolupracují ve prospěch dětí
- pomáhá učitelům a rodičům připravit pro děti prostředí na míru jejich vývojovým potřebám
- je to program rozšířený po celém světě pro své efektivní učení a osobní spokojenost dětí
- Montessori školy jsou vyhledávány rodiči jako kvalitní a exkluzivní vzdělávací systém
- Montessori školy podporují své pedagogy v dalším osobním a profesním rozvoji
Připravit školu, kde se děti učí:
- ve věkově smíšených skupinách – podporuje přirozené vzájemné učení dětí
- bez programové soutěže a známkování
- v bezpečném vztahovém prostředí
- udržet si přirozenou radost z učení a objevování
- volbě a svobodě vybírat si osobní úkoly pro své učení a růst
- dávat do své práce osobní nasazení a podporovat v tom také ostatní
- společně sestavovat pravidla komunity a řídit se jimi
- samostatnosti, sebe organizaci a ohleduplnosti
- vzájemně se inspirovat
Připravit školu, kde podpora dětí má tyto cíle:
- samostatnost, sebedůvěra a etika v rozhodování
- statečnost v odpovědnosti
- zájem stále objevovat a chuť učit se nové věci a informace