Naše vize

Připravit navazující vzdělávací systém:

  • pro děti do tří let klubové programy s maminkami a zvládání samostatnosti bez maminek
  • pro děti od 3 do 6 let mateřskou školu
  • pro děti školou povinné základní školu od 1. do 9. ročníku ve věkově smíšených třídách

Připravit školu, která využívá přirozenou potřebu „učit se společně“:

  • pro děti, protože společné učení je jejich přirozenost
  • pro mladší děti, které se snadno učí od svých starších kamarádů
  • pro  starší děti, které se mnohému naučí, když mohou být vzory a pomocníky svých mladších kamarádů
  • pro dospělé, kteří se společně učí  pomáhat všem dětem k samostatnosti
  • pro malé, velké i dospělé, protože společné učení pomáhá všem

Připravit školu, která má hodnoty:

  • samostatnost v jednání a myšlení
  • snahu domluvit se s druhými a vyjádřit své myšlenky s respektem a v míru
  • dovednost umět si plánovat a rozhodovat, co chci dělat
  • umění věnovat se tomu, co mi přináší radost a uspokojení
  • učení s osobním nasazením podle svých možností
  • vlastní zodpovědnost za své učení pro život
  • zodpovědnost za své činy a chování vůči druhým lidem a okolnímu světu

Připravit školu, kde se pracuje podle pedagogického systému Montessori, protože:

  •         ho považujeme za moderní a nadčasový
  •         nabízí inkluzívní prostředí, a tedy možnost pro každé dítě
  •         vede děti k přirozenému učení, objevování a budování vlastní sebejistoty
  •         má připraven ucelený výchovný a vzdělávací program pro vedení dítěte od narození do jeho dospívání
  •         staví na vědeckém přístupu k poznání dítěte a jeho vzdělávání
  •         učitelé a rodiče spolupracují ve prospěch dětí
  •         pomáhá učitelům a rodičům připravit pro děti prostředí na míru jejich vývojovým potřebám 
  •    je to program rozšířený po celém světě pro své efektivní učení a osobní spokojenost dětí
  •         Montessori školy jsou vyhledávány rodiči jako kvalitní a exkluzivní vzdělávací systém
  •         Montessori školy podporují své pedagogy v dalším osobním a profesním rozvoji 

Připravit školu, kde se děti učí:

  •         ve věkově smíšených skupinách – podporuje přirozené vzájemné učení dětí
  •         bez programové soutěže a známkování
  •         v bezpečném vztahovém prostředí
  •         udržet si přirozenou radost z učení a objevování
  •         volbě a svobodě vybírat si osobní úkoly pro své učení a růst
  •         dávat do své práce osobní nasazení a podporovat v tom také ostatní 
  •         společně sestavovat pravidla komunity a řídit se jimi
  •        samostatnosti, sebe organizaci a ohleduplnosti
  •         vzájemně se inspirovat

Připravit školu, kde podpora dětí má tyto cíle:

  • samostatnost, sebedůvěra a etika v rozhodování
  • statečnost v odpovědnosti
  • zájem stále objevovat a chuť učit se nové věci a informace